tisdag, februari 10, 2015

För en vecka sedan...

... skrev jag ett blogginlägg. Ett nattsvart dystert och uppgivet blogginlägg. Av någon anledning publicerade jag det aldrig.

Idag är jag trött, så oerhört trött, p g a en kombination av sömnbrist, fysisk smärta och den inre plågan av att se någon jag älskar må så dåligt och inte känna att jag kan hjälpa som jag önskar. Men jag ser inte nattsvart på tillvaron, snarare kvällsgrått vilket är ett fall framåt åtminstone. Mycket jobb och antagligen många tårar återstår innan livet blir dagsljust igen. Men jag ska nå dit. Vi ska nå dit. Tillsammans.

Av hänsyn till min familjs och andra närståendes integritet kan jag inte gå in så djupt på vad som försigår här, men att låtsas som ingenting hade också känts fel eftersom min sinnesstämning säkert kan göra avtryck i mina övriga skriverier också. Så, såhär får det bli.

Men någonting går faktiskt min väg just nu. Jag vågar knappt skriva det, det känns lite som att jinxa det, men here goes: VÅGEN går min väg. Just nu. Eller de senaste 6 veckorna snarare. Drygt 12 kg har jag gått ner sedan nyårsafton. Som ni kanske vet är det fortfarande lång väg kvar till en vikt som kan ses som normal, jag har kanske kommit en tredjedel, men man måste ju börja någonstanns. Ni vet kanske också att jag kommit en god bit på vägen förr men sen inte lyckats nå hela vägen till mål utan lagt på mig vikt igen, och det är mycket därför jag inte har skrivit om detta tidigare i år. Rädslan för Same procedure as every year, James! ungefär. Men nu känns det som att jag är mogen för att yppa det här. Och nu höll jag på att skriva att det får bära eller brista men nej, brista är inget alternativ. Det får fanimej vara slut på det här misshandlandet av min kropp! Jag fyller snart 40 och har förhoppningsvis halva livet framför mig, jag vill leva den halvan så bra jag kan.

Nåt helt annat: Efter drygt 4 år ska jag snart få återse en favorit. Peter Johansson! Ja inte den Peter Johansson jag råkar vara gift med, utan Peter Johansson med den gyllene strupen och stora Queen-intresset. Japp, den 27:e är det dags för Champions of Rock på Malmö Arena igen. Bl a såhär lät det senast det begav sig:


Det finns fortfarande biljetter kvar!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...