torsdag, juli 03, 2014

Fyra...

... arbetsdagar kvar till sommarens semesterledighet. Det tar sig! som pyromanen sa. Idag slutade en av de fina kollegorna, eller hon gick väl på semester men kommer inte tillbaka till oss sen, så det var dags att ta fram näsdukarna igen. Lycka till på nya jobbet J! Själv har jag snart gått cirkeln runt och arbetat här i ett år. Ett utmanande år. Ett bra år, utan att för den sakens skull varit en dans på rosor. Eller kanske det, men inte bara på blombladen utan även en del på taggarna.
 
Blommor ja, det fick jag idag. En härlig självplockad bukett av ett av "mina" härliga barn med familj. Ibland värmer det till lite extra...
 
 
Vi kom förresten att prata om tatueringar idag på jobbet, och min abstinens gjorde sig påminnd. Det är flera år sedan jag gaddade mig senast och det tycker jag inte är riktigt okej. Fast, jag har sagt att nästa gaddning (G-klaven) inte ska bli förrän jag är målviktig, så med andra ord kan det dröja. Länge. Kanske för alltid...
 
På tal om ungefär ingenting alls... Vägmärken. Det verkar folk vara lika dåliga på som cirkulationsplatsköring. Flera gånger i veckan passerar jag t ex dessa märkena:
 
Och gångerna då bilister och bussförare och annat fordonsfolk gör och kör rätt är lätträknade.
Nej den översta betyder INTE att röda bilar ska köra framåt och svarta backa, ej heller betyder den "störst kör först". Och den understa betyder INTE att bara vita och röda bilar får mötas, och inte att vita bilar har företräde. Jag lovar!
 
När vi ändå håller på... Sådana här skyltar visar inte LÄGSTA tillåtna hastighet:
 
Och denna är inte symbolen för "Här är det så snurrigt så vi kör precis hur vi vill".
 

På tal om skyltar: kolla, vilket klipp!
 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...