onsdag, juli 30, 2014

För mina internationella läsare...

... kan jag berätta att det varit vaaaaarmt här de senaste veckorna. Och aldeles extremt superhett de senaste 6-7 dagarna. Hela landet hade samtidigt en oerhört varm period av minst 5 dagar, vilket är mycket ovanligt här.

I slutet av helgen började stora delar av landet få rejäla skyfall och åskväder med kraftiga översvämningar som resultat. Men inte vi här nere i södra Skåne inte... Tidigt i morse kunde vi höra det första lilla regnet på evigheter, och under dagen har det småregnat till och från. Temperaturen har sjunkit med ca tio grader till mer behagliga dryga tjugo... Nu återstår att få ner temperaturen inomhus, vårt sovrum har bara blivit ca 4-5 grader kallare håller fortfarande efter hela denna dagen och fullt öppen dörr sig runt 25 grader. 

Men ute - jag kan andas ordentligt! Jag har inte pustat och stånkat på hela dagen  och inte sedan i morse behövt kela med handduken jag lagt i frysen ;) Jag kanske kanske kan överleva denna sommar också...

Och kanske har jag i kväll ork nog att uppdatera här, för det har trots allt hänt en del. Kanske... 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...