torsdag, juni 12, 2014

Civil olydnad...

.... ägnade jag mig åt härom dagen.
Yepp, för eventuella nyanlända läsare: det där är min typ av humor. Torrare än Sahara-öknen. Torrare än fnöske. Torrare än kyckling som grillats för länge...

Torrt blev vädret ikväll också. Till skillnad från förra året då det både ösregnade och åskade kunde sonens skolavslutning hållas utomhus. Lite blåsigt var det dock, och en och annan tros-chock bjöds det på. Mer mamelucker åt folket!! säger jag.

Men det är alltså äntligen sommarlov. Tyvärr fixar sonen fortfarande inte sig själv tillräckligt mycket för att inte behöva gå på fritis, så han måste ändå upp och passa tider och kan inte göra vad och hur som helst. Men han slipper ju läxor i alla fall :-) Tjohoo!!

Kolla förresten så färgmatchade jag och sonen var. Imponerande, inte sant?

Jag kikade in här på bloggen i eftermiddags och såg att mitt senaste inlägg handlade om ishockey. Och så kan vi ju inte ha det, inte nu när sommaren är kommen på allvar och jag har börjat mitt suckande och stånkande över varma klibbiga nätter och aldeles för ljusa morgnar. Ja t o m poolbadandet har kommit i gång på allvar. Så, jag beslöt att det var hög tid för en uppdatering. Jag t o m kom på en kul grej att skriva om. Problemet är... att jag nu glömt vilken den där kuliga saken var. Det är helt puts väck. Jag minns att jag tänkte att inlägget skulle börja med "Ibland tänker jag" men sen är det stopp. Blackout. Hjärnan har gått på sommarlov...

Så jag slänger in lite foton i stället, vare sig ni vill eller ej.
Fingerborgsblommor i trädgården. Vackra vackra. Men tyvärr väldigt populära hos humlorna...

En vilding i poolen.

Nationaldagsfirande med promenad, äventyrslekplatsstrapatser, picknick, grillning och kubb.

Och sen... inget mer. Men jag lovar, om jag plötsligt mitt i natten kommer på vad det var jag skulle skriva om så ska jag anteckna det och sedan skriva om det imorgon i stället. Men hoppas inte för mycket. Tanten börjar bli gammal.










Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...