lördag, mars 22, 2014

Smaken är som baken. I vanliga fall.

Just nu är smaken snarare obefintlig. Jag har fått nån infektion i munnen, hur najs som 
helst, som bl a gör att inget smakar som det ska. Det är t o m så att CocaCola light gick 
lika bra som Pepsi Max på matchen idag, och att jag inte ens drack upp mitt vin igår utan 
gav Peter det mesta, och det säger inte lite det... Men, det var ju det där med att ta det 
goda med det onda, eller något sådant. Eftersom nu inget smakar riktigt som det ska 
kanske det kan hjälpa mig att inte äta så förbaskat mycket hela tiden?!

Alla infektioner och sånt skit måste i alla fall bort raskt som attan nu för jag har fått operationstid den 2 april, för borttagning av knölen i bröstet, och jag är definitivt o-sugen 
på att behöva lämna återbud. 

På tal om något helt annat slog jag ett personligt rekord igår: jag kollade på Star Wars i nästan trekvart! Närmare bestämt den sista biten av Jedins återkomst. Det tar sig... Om 35 år eller så kanske jag sett en hel film och kanske lärt mig fler figurers namn än bara R2D2, 3PO (vilket spån, förresten!), Luke Skywalker, Darth Vader (inte visste jag att han faktiskt innerst inne var lite snäll, fast det borde jag kanske förstått eftersom han var Anakin från början), Han Solo (mes!!, ska det ta så lång tid att hångla upp Leia?) och Prinsessan Leia. Ja och Chewbacca, det vet jag faktiskt vem det är också. Och Yoda såklart. Oj jag kan tydligen mer än jag trodde. 
Eller för att snacka som Yoda: Mer än jag trodde, jag kan. :-P


Är det förresten fler än jag som tänkt på de stora likheterna mellan Yoda och Mr Myagi i Karate Kid-filmerna? Eller, det är väl givet att det måste vara fler. Det går ju inte att undgå....

Jag avslutar helt apropå ungefär ingenting alls med dagens tips: hemkörd hamburgerdressing.  Blanda ½ dl majonäs, ½ dl chilisås, 1 tsk finhackad lök och 
2 msk finhackad smörgåsgurka, och smaka av med lite persilja och vitlök. 
Funkar hur bra som helst!


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...