fredag, juni 28, 2013

Biktstolen har intagit semesterläge.

D v s bloggen har semester. I alla fall bloggaren, d v s jag. Eftersom jag förstår att saknaden är svår för er så sticker jag in här en sväng medans sonen är på vift och maken på väg hem från jobbet.
 
Den senaste veckan har Lilleman haft matteskola, totalt 5 h, och faktiskt lyckats göra en del framsteg. Nu är det övning och upprepning som gäller. En betydande nyhet är att han fått en npf-diagnos och börjat medicineras, så nu kretsar mycket kring det och vi hoppas att vi kan hitta rätt dosering under sommaren och att inga alltför besvärliga biverkningar uppstår.
 
Jag själv har haft en liten introduktion på mitt nya/blivande jobb och träffat mitt arbetslag. Det kan bli en intressant höst och jag ser fram emot det.
 
Sen har vi skaffat oss ViaSat och därmed fått tillgång till fler TV-kanaler. Och då kan man ju tro att utbudet av intressanta program skulle öka markant. Japp, det kan man ju tro... Men nej, inte lär det bli så mycket mer TV-tittande nu än tidigare. Oj så mycket skit det finns, rent ut sagt. Men några guldkorn finns. Som t ex Fresh Prince in Bel Air på TV4 Komedi. Åh vad jag gillade den serien när den gick för typ hundra år sedan, och åh vad kul att återknyta bekantskapen med den. Crime-kanalen har en del intressanta program på kvällarna också.
 
Lite foton? Ok rå...

Poolen är flitigt använd av denne kille.

Även nallar kan behöva närhet...

På Nybostrand.

Hmmm....

En glass efter avslutad BUP-utredning satt fint.

Kallt? Jaaaaaa!

Kallt? Näääääää! F*n tro't.

Strandbus med min skolkamrats son Dennis.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...