onsdag, september 26, 2012

Googla ordet dumsnål...

... och du får upp en bild på mig. Garanterat.

Det var hög tid för att gå till frissan och få nya slingor till utväxten. Och pengarna fanns... men det kändes surt att lägga ut dem när det fanns så mycket annat kul att använda dem till. Så, jag köpte hemma-blondering, en svag variant, och följde instruktionerna för att fixa utväxten. Det hände ungefär ingenting. Så... lite senare köpte jag ny hemmablondering, den starkare varianten. Och jag gjorde nyansprov och allting, säkerheten först! Och visste precis hur länge jag skulle ha det i. Trodde jag. Resultatet blev... gult! Särskilt på vissa ställen, som på höger sida där framme t ex. Jättegult.

Okej, silvershampoo kanske funkar?! Så jag köpte. Dyrt. Och använde flera gånger. Blev det mindre gult? Njo... lite. Minimalt lite. Aldeles för lite. Så idag kröp jag till korset och bokade tid hos frissan. Hon får fixa't.

Med andra ord: min ekonomiska plan slutade med att det blev den dyraste hårfixningen någonsinn.

Vad har jag då lärt mig av detta? Antagligen inget alls. Bli inte förvånade om jag skriver om en ny hårkatastrof om nåt år... För jag kan avslöja att detta inte är första gången jag fått göra akututryckning till frissan efter misslyckad hemmablondering eller -slingning. Jag minns en försommar för 5-6 år sedan t ex. Att jag hade huckle på jobbets midsommarfirande det året berodde inte på att jag tagit fel på högtid och trodde det var påsk, faktiskt.

Så... nygjort såg det ut såhär:
















Igår, efter 3 dagar och 4 tvättar med silvershampoo, såg det ut såhär:

Vi får väl se vilken hårfärg jag har på fredag när jag äntligen ska umgås med Marlene. Rosa? Kolsvart? Eller kanske grönt?

1 kommentar:

Marlene sa...

Naw Gullefjun ;)! Du lever i alla fall upp till din hårfärg....
Kanske dax att bli brunett ett tag ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...