söndag, november 27, 2011

Adventstid...

... kom till mitt ensamma hus.
Jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något skall ske bortom frostig advent
jag väntar en gåva som Herren sänt.

Den gåvan är av ett helt annat slag
än gåvor vi ger till varann var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus
så lyser i mörkret ett litet ljus.

Och natten mot första advent spenderar jag med att sortera alla jullåtar på 5 olika jul-spellistor på Spotify. Jul - lite lugnare, jul - rockigt, jul - poppigt, jul - lite lattjo och jul - övrigt. Ja har man inget jobb att göra så kan man alltid skaffa sig ;-) 

En av favoriterna, Christmas Time med Bryan Adams:


Sen kan man vara barnslig med farbror Frej också ;-) med julanknytning från ca 1:30.  
Tyvärr är inte min favorit med lussekatten med ;-)

Tillägg kl 02:48. Det blev en gospel-kategori med ;-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...