söndag, oktober 30, 2011

Jag hade tänkt EFITa igår.

Men eftersom jag till slut spenderade halva dagen med kramper och mediciner och sånt och halva vilandes i sängen så tyckte jag inte att det var sådär spännande faktiskt. Nej den EFITen hade t o m blivit ännu ointressantare än mina EFITer brukar vara ;-) Så jag skonar er. Även om jag förstår att ni hemskt gärna sett ett foto av när maken ger mig stolpiller eller nåt sånt, eller hur?! Snuskisar...!

Men, vi var ju ute på vift i fredags kväll jag och maken. Julklappen från mamma och pappa inkasserades: barnvakt kväll + natt samt kosing att göra nåt trevligt för. Så vi gick på bio, och sen ut och åt, och därefter nån timme på puben innan vi var så trötta att ögonen gick i kors och ringde efter taxi hem. Och DET kan ni få foto på. OK, inte taxin då men lite annat.

Till att börja med min outfit. Som egentligen var lite för kall, jackan köpte jag på rea på H&M och är tänkt att ha till våren men jag ville testa hurpass kall/varm den var... Här är/var jag!


Jag kan passa på att be om ursäkt i förväg för den taskiga bildkvaliteten, jag hade glömt min kamera på jobbet och mobiltelefonen tar inte helt högklassiga bilder. Å andra sidan är kanske motivet inte så högklassigt heller, så...














Buss in till sta'n, sen bio. Här i väntan på den, bion alltså. Det var faktiskt första gången jag gick på bio här i sta'n sen Grand byggdes om.


Vi såg Johnny English Reborn, med Rowan Atkinson som agent. Lite smått förutsägbar emellanåt men rätt kul emellanåt också. Betyget blir väl Godkänd, ungefär.
Jag antar att resterande föreställningar går bättre, annars kan inte bion löna sig det minsta. Vi hade nämligen hela den lilla salongen för oss själva. Å andra sidan hade vi hård konkurrens av den andra, större, salongen där de visade TinTin. Ingen jämn kamp kanske.









Efter bion var vi hungriga, och vi gick till Tre Lyktor. Inte stans finaste restaurang, men den som hade mest att erbjuda en vegetarian som mig utifrån deras menyer.

 När vi väl kom dit var den vegetariska plankan tyvärr slut... så det fick bli en vegeburgarevariant. Gott förvisso, och mättande (det är 2 burgare där under brödet)  för pengarna, men inget "extra" liksom. För att skona gallan åt jag bara hälften av pommesen och var försiktig med den majonäsbaserade såsen.







Vinet var också gott. Av detta fotot att döma var tydligen Peters öl, som bartendern rekommenderade, också hyfsat njutbar.



















Sen kan jag INTE svara på varför Peter fotograferade mig när jag räknade pengar.

I alla fall, efter ett tag fick vi sällskap av Thomas och sen kom några till vi kände så vi hann snacka en del skit innan vi åkte hem. Och hittills var kvällen/natten riktigt trevlig. Tack så mycket mamma och pappa!

Att lördagen sedan bjöd på gallbesvär så att mitt rockklubbsbesök fick ställas in, tja det överlever jag. Och det gör nog min blåslagna stortå också. Jodå, har man kramper i buken kan man få ont i tån, visste ni inte det??!!














1 kommentar:

Annelie sa...

Måste bara säga att du är galet snygg :-)
Alltså, du har alltid varit snygg, men nu är du verkligen WOW!
Vilket jobb du har gjort med din viktminskning
Ha det gott :-)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...