torsdag, augusti 18, 2011

Vilka svordomar kan ni?

Jag tror att varenda av dem passar in här...

Sparka mig i röven, stånga mig, gör vad ni vill med mig... bara jag får eld i baken, eller motivationen åter i alla fall. För ÅH vad svårt jag har att komma igång efter semestern. Det är rena turen att jag inte gått upp i vikt alltså. Jag förtjänar inte att ha stillastående på vågen. Träning har det inte blivit mycket av och maten har funkat bra ungefär varannan dag, och varannan har det varit bläää oxh dubbel-bläää... Två VAB-dagar med sonen har inte direkt minskat på slöheten om man säger så.

Jag har ju 10 kg kvar. Ungefär. Målet är fortfarande 65 kg i alla fall, d v s just 10 kg kvar. Och även om jag skulle göra som nu och stå still i vikt ska jag ju göra det i sällskap av goda vanor ändå ju, inte på ren tur eller nåt.

Jag kände inför denna veckan att det skulle bli lättare med rutiner och grejer nu när jag börjat jobba, och så kommer då VABen och förstör allting. Ja jag vet, det är typiskt att skylla på VABen, jag ska ju klara att äta och leva sunt ändå såklart. Och under första halvan av detta året lät jag inte lite VABande sabba mina rutiner med mat och träning, så varför gör jag det nu då?

Så, sparka, skäll, peppa, whatever...

Idag är det ännu värre, har bara ätit och ätit och frossat och vräkt i mig skräp. Och mår såklart därefter, både fysiskt och mentalt. Är trött och har ont i magen och ont i huvudet, och känner mig äcklig, ful, fet och värdelös...

Ska jag ramla dit igen? Jag VILL INTE!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag kan så kan du. Du har kunnat förut så du kan igen! Det är jag övertygad om. OK! Vi försöker tillsammans. I lördags klämde jag en 300 grams grillchipspåse. Utan problem. På söndagen bestämde jag mig för att det får bli noll tolerans på chips och smågodis. Egenligen är jag inget smågodisfreak så, men chips är min stora last. Jag kan liksom inte unna mig 5 chips. Det går bara inte. Vet inte hur du funkar? Nåja. En ny dag imorgon. En dag som ska bli en bra dag! eller hur!?

/Cherinne

Jennie sa...

Jag har "alltid" funkat som så att vissa grejer kan jag inte äta lite eller lagom av, inte äta på lördagens kalas och sen sluta t ex utan det har bara fortsatt. Därför hade jag länge nollgräns på dessa saker. Sen på senare tid så kunde jag ändå nån enstaka gång äta det och hålla det på en bra nivå, och det var så skönt. Jag vill ju också vara "normal" och kunna äta godis ibland, skräpmat då och då o s v. Men sen blev det tydligen för mycket ändå och jag fastnade i det och moffandet satte igång. Så, nu är det nollgräns igen.
Lycka till!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...