söndag, augusti 21, 2011

På begäran: Lite recept.

Främst till Sandra :-)

Baileysparfait
Vispa 3 äggulor och 1 äggvita fluffigt med ½ dl florsocker eller sötningsmedel, mer behövs inte eftersom Baileys är sött. Vispa 3 dl grädde ganska hårt. Blanda ca 1½ dl Baileys med grädden och vänd sedan ner äggblandningen. Frys, och rör gärna lite då och då med en gaffel de första timmarna.

Blåbärsyoghurtglass
Vispa 2 äggulor pösigt. Vispa 2 dl grädde hårt. Blanda ägg och grädde med 3 dl turkisk yoghurt och ½ burk Dalfours Blåbärsmarmelad, sån där som inte innehåller "vanligt" socker men däremot bärens och fruktens egna fruktsocker. Frys. Och rör gärna om då och då.

Ostchips.
Ta helt enkelt riven ost och "klicka" ut på bakplåtspapper. Ganska tunt i rundlar. Kanske 20 g ost/st. In i ugnen på 200 grader tills osten är svagt gyllenbrun. Ta ut ostchipsen och låt svalna. Njut!




1 kommentar:

Lotta sa...

Kikade runt lite i bloggen och jag måste bara säga en sak, fan vad duktig du är!! Du visar på sån himla stor karaktär och viljestyrk och det gör mig så glad!

Jag tror nämligen att jag är matmissbrukare, men jag har både bra och dåliga veckor samt att jag tränar en del så jag är inte överviktig vilket gör att jag tror inte att man kan tro det. Men jag förstår vad du menar när du skriver om din kamp. En dag ska jag ha kommit lika långt som du har med min.

Heja dig!

/Lotta, 20

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...