söndag, augusti 21, 2011

Nu så... EFIT fredag 19 augusti.


Min dag började 7.30 och jag var ungefär lika pigg som jag såg ut. Men men... Avtvättning, isättning av linser, tandborstning, påklädning och väckning samt utfodring av Simon.


Kl 8.30 satt jag i en bilkö på E6:an och passade på att dokumentera mitt premiäranvändande av de nya solglasögonen.


Vi har fått nya kylskåp på jobbet och i personalrummet hittade jag ByggareBobJohanna i full färd med att "hänga om" dörren när klockan var halv tio. Kan fälv!! Och ja det kunde hon.


10.30. Två av våra små flickor hade satt sig i ateljéhörnan och ritade finfina teckningar.


11.30 var det dags att äta lunch. Här blomkålsrösti med lingon samt keso- och äggröra.


12.30 hade jag landat med häcken i soffan i personalrummet och fuktat strupen med Pepsi Max.


Halv två hade de flesta barnen vaknat efter vilan och denna lilla kompis vägrade släppa min hand.


14.30: mellanmål! Här turkisk yoghurt, utspädd med lite mjölk, med bär.


Halv fyra satte jag mig i bilen igen för avfärd mot gymet.


Och på gymet svettades jag för fullt på löparbandet kl halv fem.


Timmen senare låg jag här på golvet och gjorde crunches i slutet av mitt träningspass.


18.30 körde jag från Lidl efter livsviktiga inköp: kvarg och cottage cheese.


Halv åtta hos mig, eller hos oss, var det middag. Sojafilé, grönsaker och tzatziki. Plus ett glas vin.


20.30 var det badtajm för lillfis, inte kan man lämna en skitig unge till barnvakterna dagen därpå...


CSI XL stod på programmet halv tio.


Och till sist, 22.30, lite kvällsmat. Vispgrädde, kvarg och Dalfours björnbärssylt.


Stay tuned för rapportering från lördagens Malmöfestivalsbesök.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Kikar in på din EFIT-dag och återvänder gärna till bloggen :-)

MiMiTa sa...

Inne noe sent å ser på dagen din, koselig å være med på jobb:)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...