fredag, juni 10, 2011

Vilken tur att Internet finns.

Annars hade jag t ex inte vetat att en hel del människor tycker det är respektlöst att gå till läkaren iklädd shorts. Alla shorts. Oavsett typ. Kjol går fint, men inte shorts. Respektlöst var ordet. Intressant...

Annars hade jag inte fått veta att anledningen till att många inte fick sin skatteåterbäring förrän igår tydligen är att banktjänstemännen sitter och fikar hela dagen och tävlar om vem som kan hålla inne på mest pengar och tjäna mest ränta åt banken. Att pengarna inte ens är försenade enligt all info, 8-10 juni för oss som får innan midsommar har skatteverket gått ut med sedan flera veckor tillbaka, spelar ingen roll. Det är genom att hålla inne på våra skattepengar som bankerna tjänar ihop pengar till sina firmafester...

Och annars hade jag inte fått veta att alla troende är falska människor som slår ifrån sig allt personligt ansvar för sin egen situation.

Sånt är ju viktigt. Tack Gud (hehe) för Internet!

Och på tal om det så är dagens outfit denna:


Men jag ska å andra sidan inte till läkaren idag. Så vitt jag vet...

Nya skor har jag också sedan några dagar tillbaka. Såna där som alla andra också har, med en massa remmar liksom. Man måste ju vara som alla andra...? Nej, absolut inte. Men i detta fallet finns det inte så mycket att välja på. Jag måste ha nåt lågklackat på jobbet, och de enda alternativen till jympaskorna verkar vara antingen ballerina eller såna här "rem-skor". Och ballerina går fetbort, det är så lite Jennie som det nånsinn kan bli. Så, dessa blev det! Och de funkar för mig.


Vikten? Jodå, 26 kg har försvunnit. Men nu tycker jag att det inte händer så mycket... För att inte tappa sugen måste jag påminna mig själv om att det faktiskt är en megaskillnad mot förr:

1 kommentar:

karo sa...

Haha, är det på Aff du har skördat åsikter och konspirationsteorierna? :D Hjälp... När jag tågluffade -87 och åkte bår mellan Italien och Korfu fick jag och reskompisen plötsligt för oss att gå direkt från soldäck till restaurangen och äta något. Utan att passera "kläder". Vi blev stoppade i dörren. Då tyckte jag det var löjligt men nu kan jag inte fatta vad som flög i oss. Sen ogillar jag när karlar går med bar överkropp i matbutiker, har fått för mig att deras ludna bringor ska håra av sig på maten, och att de ska gnida armsvettet lite här och där. Men ungefär där går mina gränser. Doktorer brukar dessutom ändå be en klä av sig... :D

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...