lördag, maj 23, 2009

Bättre sent än aldrig?

Nåt har hänt med maskinen här, plötsligt lyder den. Så jag lägger in en 12-timmars-EFIT från söndag 17 maj.

Det började klockan 8 då vi hade fått sällskap i sängen av lillfisen.


En timme senare var vi fortfarande kvar i sängen men lite piggare.


Klockan 10 tog jag mig en bananshake. Enkelt och smidigt, och gott med lite kakao i.


Klockan 11 betraktade jag denna djungel och blev varse att den behövde skövlas.


Klockan 12 var jag fortfarande på trädgårdsinspektionsrunda och tog detta foto på Simons vackert blommande lilla träd.


Klockan ett var skövlingen klar och här låg dagens rabarberskörd. Ca 2½ kg.


Klockan 14 var det dags för tatueringsvård.


Har det hänt nåt spännande i världen? Klockan var 15.

Klockan 16 fick jag hjälp att tömma diskmaskinen. Ja en liten stund i alla fall.
Klockan fem på eftermiddagen startade rabarberpajbaket.
Timmen senare var den ena av 3 pajer klara.
Middag klockan 19. Nej det var inte saft i glaset, utan rosévin.
Klockan 20: tatueringsvård igen.


Sen orkade jag inte fotografera mer eftersom datorn bråkat med mig ;-)

5 kommentarer:

Micke sa...

Nu var jag snabb va.. ;)
Kul se din dag. Åhå, nytatuerad där?

Gott med rabarberpaj. Här är väl inte rabarbern helt på gång ännu vad jag sett.

Jennie sa...

Jättesnabb Micke ;-)
Ja gaddningen var ett par dagar gammal där och var inte nådigt öm *s*

Nini sa...

1 - SNYYYYGG! Och ääääntligen! *S*

2 - Tobbe kom precis in och såg vems blogg jag kikade på. Och sade - varför har de gjort rabarberpaj utan att bjuda oss? *S*

Jennie sa...

1. Som sagt: bättre sent än aldrig :-D

2. Riktigt bra fråga!

Dammråttan sa...

Trevlig EFIT! Kul att få se din nya tatuering.

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...