söndag, juli 20, 2008

Tänk på vilodagen...


.. så att du helgar den. Så lyder Guds ord. Men det har jag inte gjort. Köket är storstädat och städskåpet är så i ordning så. När dammsugaren inte gått att få in där på ett halvår utan i stället blivit en del av inredningen var det dags.

Före:



Efter:


Med tanke på hur ofta jag storstädar så borde jag ha världens mest städade och rena hus men det är närmare motsatsen. Vi är nämligen kanonbra på att stöka till det och skita ner det men det är ganska usel kvalitet på vardagsstädningen. Vi måste nog skärpa oss...

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Här är det tvärtom, jag storstädar inte sådär jätteofta, men jag klarar inte när det blir rörigt så därför springer jag omkring och småplockar dagarna i ända vilket gör att det aldrig hinner bli skitigt.
Dock känner jag igen bilden av städskåpet, sådär verkar det liksom bli alldeles av sig själv, har inte lyckats lista ut hur det kommer sig? Å andra sidan så är vårt städskåp tomt just nu bortsett från en monster-spindel som jag vägrar ta hand om och som maken hela tiden glömmer att ta bort så....Jag kommer ialla fall att fortsätta ha dörren stängd dit och låtsas att spindeln inte finns tills problemet blivit omhändertaget.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

OJ..är det samma skåp verkligen ;)

Anonym sa...

Vaddå!!?? Ska dammsugaren stå i städskåpet?? När ska man då orka ta fram den för att dammsuga?? ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...