måndag, juli 07, 2008

Jag är utmanad.

Jag blev utmanad av Paxelle, En häxa på vift.

1. Beskriv reglerna
2. Svara på alla frågorna
3. Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar.
4. Be dem läsa din blogg.
5. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

OK, mina svar på frågorna:

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1: Äta middag
2: Duscha
3: Tvätta klädseln till köksstolarna
4. Påbörja semester-bilkörnings-MP3-samlings-bränningen
5. Städa ur kylen.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag gifte mig med Peter för nästan exakt 10 år sedan (det fattas några veckor), blev planerat gravid för första gången men fick på annandag jul missfall i vecka 8. Jobbade på en skola med att ansvara för en förskoleklass och ett fritidshem på eftermiddagen.

Vilka platser har du bott på?
- Jag har bara bott i Trelleborg.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Sluta låta Vellinge Kommun utnyttja min arbetskraft
2. Skriva en bok
3. Åka på semester både hit och dit, framför allt lära känna Indien
4. Mångdubblat de pengar vi ger till olika biståndsprojekt.
5. Erbjudit familjen och de närmsta vännerna att lösa deras skulder.
Fast egentligen tror jag att det blir en nummer 6 också: jag skulle bli knäpp!

Oj, vem ska jag utmana?
Nini. MariaN. Frida. Lotta. Och en femte frivillig ;)

4 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Skriva en bok.. ja, det kanske vore nåt. :)

Just ja, ni firar ju 10-årig bröllopsdag i år... Grattis till det igen då. :)

Jennie sa...

Tack för grattiset :-)

Skriva en bok ja. Jag skulle vilja ta ett sabbatsår från jobbet och skriva en bok, en variant av kokbok. Det finns det ju miljontals av, men inte av den sort jag vill göra ;)

Anonym sa...

Mäh? Den har jag ju redan gjort ju ;-)

Jennie sa...

Nini, det var väl dumt av dig?!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...