söndag, december 18, 2022

Lucka 18. Minnet har sina skavanker.

Igår kom min ena kusin hit med delar av sin familj, och ett av våra gemensamma intressen är att sjunga vilket ledde till lite karaoke framåt nattkröken. Hon gav förslag på en låt som hon gillade och jag visste absolut inte vad det var för nån. Men halvvägs in i den så märkte jag att jag kunde texten och förstod inte varför för låten kändes fortfarande helt okänd. Inte förrän idag kom jag på att den finns med på julalbumet med Johnny Logan som jag lyssnat hur mycket som helst på under 20 år. Jag pratar om Let Love Be Love.



Känner ni måhända igen några andra röster än Logans? Det kan bero på att han spelade in låten tillsammans med Friends så de ni hör är Kim Kärnfalk och Nina Inhammar. Låtskrivaren är för övrigt dansk och går under namnet Remee. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...