lördag, april 06, 2019

Forgive me Blog for I have sinned.

It´s been 25 days since my last confession.

Det har inte varit min mening att försumma dig, oh store Blogg, jag lovar att bättra mig. Kanske kan du blidkas av en EFIT på rätt dag? Alltså på en officiell EFIT-dag. Och för den som ännu inte begripit det: EFIT står för Ett Foto I Timmen.

Så här kommer EFIT fredag 5 april 2015.



Vaknade gjorde jag ca kl 7. Steg upp gjorde jag INTE cirka klockan 7. Och knappt hann sonen smälla igen ytterdörren bakom sig förrän jag sov igen.




Klockan 10 hade jag dock lyckats ta mig upp och in i duschrummet för lite morgonbestyr. Om jag var pigg? Njet. Fast det är jag typ aldrig förvisso, min ME tar inga pauser.



Timmen senare var jag kvar i duschrummet, fast något piggare. Under den timmen hade jag testat lite hardcore contouring (d v s att med smink "forma" ansiktet) och tvättat bort det igen, kollat läget på Facebook, lyssnat på några Smule-inspelningar (typ karaoke på internet) och lagt en mer normal vardaglig smink-bas. Utöver det tillkom sen lite ögonbrynsifyllning och färg på fransarna.

Nej jag sminkar mig inte varje dag, men hey det var ju ändå fredag 😊.



Därefter skrev jag att-göra-lista. Den blev inte så lång, men eftersom allt jag tar mig för tar en evig tid numera så är det fullt tillräckligt för en dag.

Och trots att jag lade listan där jag omöjligt skulle kunna missa den när jag gick så glömde jag påsen till klädinsamlingen och fick vända in igen för att ta den.



Klockan ett hade jag utfört den översta och den understa sysslan på listan och det var dags för vila och mellanmål. Det blev några röda plommon och en näve nötter.



En nivå 5-raid, vi snackar Pokémon Go nu, blev det också och därefter upptäckte jag att en nivå 2 var på gång några stenkast bort. Så jag tog mig an den också.


Och på dagens tredje raid fick jag en Shiny Mawile. Jag hade redan en sedan tidigare men jag tackade inte nej till en till.

(En shiny Pokemon är en ovanlig variant av en viss pokemonfigur, en del skiljer sig mycket färgmässigt från den vanliga och en del är det mindre skillnad på.)



Hemma igen satte jag mig ute på altanen och åt ett nytt mellanmål. Jag satt i lä för blåsten och det var riktigt behagligt.



Stärkt av maten tog jag itu med den överfulla byrån med ljusfat, ljuslyktor och ljusstakar. Och faktiskt så rensade jag såpass hårt att det trots att det mesta som tidigare stått ovanpå byrån också hamnat inuti den ändå blev en hel stor och en liten låda över. Tomma. Så nu får nog servetter och lite sådant flytta dit, dessa ligger nu utspridda lite varstanns där de råkat få plats.



För att återställa vätskebalansen efter det hårda arbetet blev det sen i väntan på middagen ett glas vin. Ja ni ser rätt, VITT vin!



Klockan sju hade vi fått besök av kompisar och jag tog inget foto så jag visar kvällens middag i stället. Vego Lasagnette, färdigköpt sådan som var helt okej, gömmer sig under ketchupen.



Snack om allt och inget med kompisarna pågick här.



Varför jag tog detta fotot klockan nio har jag ingen aning om.



Klockan tio hade vårt sällskap lämnat oss och jag tagit plats i sängen. Jag har inget minne av vad det var på TV dock.



Det tar på krafterna att vara social! Hur trevligt sällskapet än är. Så om ni tycker jag såg väldigt trött ut så har ni helt rätt.

Och fler foton blev det inte. Och det ska ni nog vara glada för 😉.

2 kommentarer:

Anni sa...

Så perfekt att blidka bloggen med en EFIT! Och du fick ihop hela dagen, dessutom. Det är det då inte alla EFIT:are som lyckas med även om de bloggar konstant!

Suveränt med byrårensningen, nog är det skönt när man lyckas få fram en plats för just sådant som ligger lite överallt utan ordning. Det där ska du vara riktigt nöjd med!

http://vardagsnjutning.blogspot.com/2019/04/efit-en-solig-aprilfredag.html

Anonym sa...

Hejsan! Kollade in din EFIT eftersom jag själv lyckades få till en denna gång också på rätt dag ��. Me verkar vara en tuff åkomma, en fd kollega till mig har den diagnosen och jag har förstått att det fullkomligt tar musten ur en. Jag tycker din dag verkade trevlig och jag hoppas den gav energi med gästerna ni hade på middag!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...