onsdag, februari 08, 2017

Jodå, det small!

(Återkoppling till förra inläggets rubrik, för den som undrar 😉)

Men, det kunde blivit kattskit av alltihop. På fredagens Metallica-gig lät det rent ut sagt för jävligt, främst från James mun, och söndagens tillställning blev till intet. De som hade biljetter till den får vänta till september för en ny chans. Så det blev en spänd väntan på besked om "vår" konsert, och Ticketmaster skrämde skiten ur mig genom att skicka mail... som dock handlade om andra saker. Först vid lunchtid igår bekräftades att giget skulle bli av. Och jag var då lite rädd att de egentligen inte var redo, att det inte skulle låta bra då heller. Men det gjorde det minsann! Av mina 4 Metallica-konserter (hittills) landar denna nog på en andraplats, slagen bara av spelningen på Forum i samma stad 2009. Bl a antagligen med hjälp av att dels den senaste plattan var riktigt bra, bästa på länge, och dels att killarna (OK, gubbarna då 😊) kändes väldigt nöjda och lättade över att kunna genomföra det hela.

Arenan då? Jo det kändes som att man fick ut maximalt av bandets placering av scenen, mitt på golvet, så även de som satt på övre läktarna (inte vi, tack och lov) verkar ha känt sig "nära". Men ljudet skulle nog behöva justeras litegrann, det var som om det var fel frekvens i fel förstärkare så att säga så att fel ljud gick igenom även med proppar i öronen.

Men, det var ju inte bandets fel... Och de får ett extra plus i kanten för att de gjorde min personliga favorit, Fade to Black, bättre än på Ullevi förra sommaren.

Vill ni se och höra lite av vad ni missade? OK, här kommer några bitar från fem låtar; Creeping death (som jag inte hört live sedan 1992), For whom the bell tolls (troligen kvällens bästa), One (mäktig som vanligt), Seek and destroy (med ett av de bästa riffen) och så oemotståndliga Nothing else matters.


Förresten så visade sig min hjärna från sin bästa sida när vi via bro, tunnel och kusin Therese och hennes mans bil kommit över till Köpenhamn, parkerat och tagit oss upp i Fields köpcentra... och jag reagerar på att det var ju värst vad många snackar danska! Hmmm... Jag tror skallen min hänger kvar på den gamla goda tiden innan bron, så har man inte åkt båt kan man inte ha kommit till Danmark. Typ...

Jag tycker att jag borde få konsertbiljetter på högkostnadsskyddet faktiskt, för så länge giget pågick kände jag ingen som helst smärta eller värk. Nada! Det är rena friskvården för tusan. Bakslaget som jag väntat mig idag har uteblivit också... men ibland är det fördröjning på det så kanske blir morgondagen rena pinan när jag ska ta mig till Lungmedicin i Lund. Men men, skulle det behövas kan jag åka kollektivt nästan fram till dörren och sen är almanackan tom i tre dagar. Och jag får räkna det som en sådan där sak som är värt det, för jag njöt verkligen igår, Till fullo!

På tal om njutning: vi har snö!! På riktigt. Det har snöat lätt större delen av tiden i över ett dygn och hunnit bli ett vackert vitt täcke, och även givetvis en rejäl nästan knähög vall just bakom min bil som jag var tvungen att skotta bort tidigare idag. Men det är fint, så fint!




Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...