lördag, november 08, 2014

Teamwork.

Simon upptäcker. Peter fångar eller jagar ut. Jag gastar och ger instruktioner på avstånd, från ett annat rum, med stängd dörr mellan. Det är teamwork det. I alla fall när det Johanssonska hemmet får besök av herr eller fru mus. Jag hade gått och lagt mig för länge sedan när jag igår hörde Simon i soffan utanför. "Men pappa, det är en mus här inne!" Först trodde Peter inte på honom, och hade det varit en mus här hade Simon omöjligt kunnat se den för han var så djupt försjunken i iPaden... men jodå, han har split vision han :D Med tanke på sommarens musjakt i sommarstugan när pappa och Peter höll på i flera timmar innan musen gick en våldsam död till mötes såg jag framför mig en lång sömnlös natt. Men säkert mycket p g a mitt gastande innifrån sovrummet :-) så fick Peter snart musen att springa ut i friheten igen... Som sagt, teamwork :-D Och jag är glad att det denna gången inte krävdes några dödsoffer.

Nu är det bara 3½ h kvar tills 80-talsfesten drar igång och jag sitter fortfarande och redigerar spellistor. Det är ett hårt jobb, men någon måste göra det. Ja verkligen måste, eftersom den ursprungliga spellistan är 14 h lång och jag tror inte gästerna tänkt stanna till 7 imorron bitti. De FÅR gärna, men jag tror inte de vill ;-)

På tal om fest så har jag återstiftat bekantskapen med en tjej jag delar lite ungdomssynder med ;-) Bl a en fest hemma hos mig när päronen var bortresta, en fest som inte riktigt gick som den skulle... inte hela vägen. Och det var inte främst p g a de kompisar jag bjudit hem, utan i första hand p g a de som liksom kom ändå... Det slutade i alla fall med inbrottsförsök i och skadegörelse av barskåp, makaroner på gräsmattan, lök i duschen och lite annat smått och gott. Och som pricken över i: ett av vin helt dränkt garagegolv. Jag begriper inte varför jag inte hade fest fler gånger så länge jag bodde hemma :-D

Som tur är så är både jag och vännerna lugnare nu för tiden. För det mesta i alla fall. Jag återkommer imorron ;-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...