söndag, oktober 21, 2012

"Ni kvinnor talar om att föda barn, då...

... skulle ni veta hur det är för en man att vara riktigt förkyld!" Eftersom jag nu aldrig fött barn så får jag väl tillhöra männen här. Och jag är förkyyyyyyyyyld! Stackars mig. Men, life goes on. Jägermeister, nässpray, massor av näsdukar och ett gäng Panodil idag - ny jobbdag imorgon.

Innan The Big Cold slog till på allvar så har det faktiskt hänt en del grejer här hemma. När Peter VABade i torsdags fick han tummen loss att tömma garderoben i Simons rum, vilket var en grundförutsättning för att vi skulle kunna köpa hans nya säng och fixa till hans rum. Så i fredags kväll tömde jag hans byrå och fick in hans kläder i garderoben. En garderob som saknar hyllplan tyvärr men det får funka med en lösning med stapelbara lådor ett tag till. Förrutom byrån fick en vit bokhylla lämna rummet och för att alla saker skulle få plats fick jag rensa bort en hel del leksaker. Men Simon verkar vara okej med det. När fredagen seda var slut var både läshörnan, nya skrivbordshörnan och garderoben klart!

Så igår var det dags att åka till IKEA för att köpa sängen vi valt ut. En Odda, med två förvaringslådor under sängen. Och smart bonusförvaring behövs i så små rum som Simons, det ska gudarna veta. Det blev också en ny sänglampa och några nya hyllor.

Monteringen då? Hmmm, den vill jag helst förtränga. Det fanns två olika plugg-grejer som var nästan exat likadana men det skiljde nån m.m. i storlek. Och givetvis hamnade några fel, och om detta inte rättades till skulle lådorna inte gå att stänga sen. Så, de behövde pillas ut igen, vilket krävde en hel del svordomar från både Peter och mig. Men, till slut kunde vi gå framåt i processen igen och sängen blev klar! Ut med loftsängen och in med Odda!
Titta, nu syns ju t o m Star Wars-påslakanet ordentligt! :-) Och Simon sov gott första natten i nya sängen...

Jag behöver också rustas upp. Dels har jag ju tyvärr gått upp en del i vikt igen och dels så är det ju höst! Och hösten kräver lite fräscha kläder som matchar den vackra naturen tycker jag. Så, jag köpte mig en höstig tunika. Älskar färgen.. och nu när jag är blondin i stället för rödhätta så kan jag ju ha den!

Kära höst, välkommen...
Attjo!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...