lördag, oktober 13, 2012

EFIT fredag 12 oktober 2012.


Ja jag vet att det var fel dag egentligen, men hey jag glömmer ju!! Så i stället för i tisdags blev det igår fredag. Får duga det också.

Kl 7.30 gick jag upp men tog inget foto. Officiellt för att bespara er den syn ni då mötts av, inofficiellt för att jag... ja just det: glömde. Förlåt då! Men 8.30 kom jag ihåg och dokumenterade dagens outfit. Som den sanna bloggerska jag är.


Kl 9.30 satt jag, lite försenad, i bilen och kände att ett krampanfall var på väg. Och jag letade febrilt efter mina mediciner, ja säkert 6-7 minuter, utan att hitta dem. Och paniken steg, och de välbekanta sammandragningarna började kännas så smått. Ett anfall i bilen utan mediciner inom räckhåll är ingen höjdare liksom. Men till slut hittade jag min lilla livlina, pillerburken Ivan. En liten svart burk med vitt lock med svart mustasch på. Ja målad alltså, inte hårig såndär. Nån måtta får det allt vara. Men i alla fall, Ivan innehöll bl a några Papaverin och jag lyckades rida ut den stormen.

Halv elva satt jag med mitt arbetslag och vi tittade på och gav respons på varandras lekdokumentationer. Detta i sin tur utgjorde en del av en av delexaminationerna i den nu pågående delkursen. Hängde ni med? Bra!

Som liten bonus: Vår utsikt från hörnan vi satt i:

 Strax efter halv tolv smet vi ner till skolans restaurang före den stora anstormningen. Här var mitt käk: rödbetsbiffar med diverse tillbehör. Gott? Tja... Mättande? Tja...

Timmen därpå tog vi lite frisk luft utanför skolan och studerade den inte så jättefärgsprakande fasaden. Om man så säger. Och jag och Lotta tog ännu mer frisk luft via en kort promenad bort till centralstationen för lite godis-inköp. JA det måste man!

 Här var klockan halv två och vår basgrupp, bestående av 4 arbetslag, hade samlats för nästa del av delexaminationen av delkursen. Ja det är många delar att hålla reda på. Ni förstår varför man behöver godis va? Men på sant: bara en av godispåsarna var mina. Jag lovar! Bara en av fötterna på bilden också förresten.

Halv tre ungefär hade vi sett och diskuterat den sista dokumentationen för dagen. De var intressanta allihopa, på sitt sätt, och diskutera är vi bra på i gruppen.

Åsså var det dags för introduktionen av delkurs 4, fast vi inte fått betygen på delkurs 1 än och fast vi håller på med delexaminationerna av delkurs 2 just nu och fast delkurs 3 inte ens startat. Rörigt? Tja, det beror på hur mycket godis man köpt. Ungefär. Här var klockan halv sexton ungefär.

Halv fem var vi släppta på helgpermis. Jippi!!!

Här var klockan ca 17.30 och på ICA Maxi höll de som bäst på att plocka fram adventsgrejerna. Jag själv blundade så mycket jag kunde.

18.30 var jag hemma och försökte skapa lite mysstämning.

19.30: middag!! Kycklinglår och rotsaksgratäng för Simon, jagminnsintevaddetvar för Peter och rotsaksgratäng med veg. "bacon" i till mig. Och så vin. Litegrann bara.

Heja Benny Hult!! Ja X-factor var det dags för sen. Här vid halv nio hade dessutom gottebordet dukats fram. Som om jag behövde mer sånt liksom... *suck*

Simon tröttnade rätt snart på mitt val av program och fixade det för sig så han kunde spela på datorn i samma rum som oss. Notera att Yoda håller ett vakande öga bakom ryggen på lillfis, här vid halv tio.

En timme senare var X-factor slut sedan en stund, Benny fick stanna kvar i tävlingen, och Notting Hill (som jag ju aaaaaaaaaldrig sett förrut) led mot sitt slut. Så gjorde även min ork, kan jag avslöja.

en halvtimme före midnatt låg jag mest och väntade på att Peter skulle komma och göra mig sällskap. Ja för att sova alltså. Hallå! Snuskisar...

Sedan: Godnatt!!

2 kommentarer:

Anni sa...

Visst är det tokigt när man glömmer EFIT-dagen! Å andra sidan spelar det inte så stor roll, grejen är ju att skildra sin dag, det måste inte alltid ske samtidigt som andra.

Din dag bestod verkligen av delar! Hoppas att alla dina delar bildar en helhet så småningom!

http://vardagsnjutning.blogspot.se/2012/10/efit-en-oktobertisdag-mitt-i-hosten.html

Joline sa...

Ambitiöst och ta så många kort! Jag gillar framförallt dagens outfit ;)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...