söndag, mars 04, 2012

Bättre sent än aldrig: EFIT.

Ibland blir det snurrigt. Jag missade EFITen förra fredagen, slumpade fram att jag skulle ta den på fredagen denna veckan i stället, utan att ha koll på att ny ordinarie dag var i torsdags. Plus att jag då inte pallat lägga in allt förrän idag, söndag. Well well, det får gå ändå. Så var så goda, här kommer EFIT fredag 2 mars 2012.



Strax efter klockan 7 var det uppstigning och påklädning. Således: här är dagens outfit!

Klockan 8 befann jag mig i väntrummet hos tandläkaren. Inte min favoritplats i världen direkt, om jag tillåts underdriva lite. Sjukvårdspersonal jobbandes på labbet och tandläkare, de två yrkesgrupperna måste bestå av ett gäng med sadistisk läggning. Men, vi ska väl vara glada att de finns...

 Klockan 9 var jag hemma om en snabbis för att hämta matsäck och fixa frissan, på ett ungefär.

Klockan 10 hade jag rockballader i öronen.

Timmen därpå deltar jag i och observerar ett spännande byggprojekt. Jag blev aldrig klok på om giraffen deltagit i bygget, eller hur h*n kom upp där...

Klockan 12 var det stökigt och bökigt inne på vilan med bl a inskolningsbarn som minsann inte skulle ligga på nån madrass inte. Så då tog jag inget foto. Däremot klockan 13 då jag hade rast och avnjöt en mugg varm choklad. Är det fredag så är det.

Klockan 14 hade de flesta barnen piggnat till och några av dem var i farten i vår bygg- och konstruktionsmiljö (visst låter det tjusigt??). Notera att giraffbyggnaden inte finns kvar. Hoppas h*n inte kommit till skada i nåt husras eller så.

Strax före 15: mellanmålsdags. För min del chokladproteinshake och oststavar. Barnen? Kräm med mjölk samt smörgås med kalkon, det fick de...

Klockan 16... Vad tycks om mitt nya hus? Lite knixigt utan trappor, men jag finner nog nån lösning.

Bilkööööööö strax efter fem. Jag har inte TID med sånt där!

Till slut, vid sextiden, kom jag hem ungefär samtidigt som make och son. En av dem hade köpt godis. Gissa vem...

Falafel, grönsaker, tzatziki och Zinfandel klockan 19. Det är fredag!!!

Nu e de fredassmyyyyys. Klockan åtta sisådär.

Vid 21 hade jag nyss beställt 2 biljetter till Sveriges damfotbollslandslags match mot sin kanadensiska motsvarighet. Jag och farsgubben ska gå, kan bli riktigt trevligt. Plats under tak fick det bli, vilket innebär att det INTE kommer att regna. Hade vi inte tagit under tak skulle jag kunna garantera att änglarna vore på sitt kissnödigaste humör över Malmö kl 14-16 den 31 mars...

Lite nattamat i form av flingor, sylt och mjölk blev det kl 22 och sen absolut inget mer. Fredagar = tröttdagar...

Så, gonatt och so long!

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...