måndag, augusti 29, 2011

Lite mer festival.

Jadå, vi i Trelleborg har också en festival. Palmfestivalen. Hört talas om den? Inte? Hört talas om Mikaeli Marknad som den hette förr? Inte det heller? I can't blame you... för den är inte stor och inte jättekul men man blir väl utesluten ur kommunen om man inte går dit minst en stund varje år ;-) Och eftersom lördagen betydde Indien-träff för oss så fick det bli festivalbesök på fredagen.


Medans Peter gjorde sin plikt och stod vakt i tältet på Stortorget ett par timmar (ironiskt med tanke på hans vakt-erfarenhet sedan helgen innan) så tog Simon och jag bussen in till Thomas och gjorde honom sällskap. Från hans balkong kunde Simon skymta några av karusellerna och blev väldigt åksugen.





Och på tal om festivalen så är det då också i princip prick ett år mellan dessa fotona:
Palmfestivalen 2010:


Palmfestivalen 2011:


Det skiljer nog ca 25 kg för jag hade inte riktigt maxvikt då...

Nåväl, vi slöt upp med Peter sen och tog en vända bland marknadsstånd och karuseller. Här utanför tältet:


Det blev både hopp-borg, popcorn och karusell för Simon, och tre påsar kryddor för mig. Upphetsande värre. Men ska sanningen fram så är själva stånden och sånt inte det viktigaste för oss nu när vi är såpass gamla ;-) utan det är att träffa allt folk. Många som man inte ser under resten av året, möjligen på julskyltningen...



Sen måste jag undra hur de tänkte när de placerade Baja-Majorna inne i Stadsparken just på ett ställe där ingen belysning nådde dem. Där man får använda ljuset från kameran eller mobiltelefonen för att ö h t hitta var dörren är...

1 kommentar:

Wondergirl sa...

Gud vilken skillnad. Sådan skillnad ska jag också ha nästa år. Vad snygg du är:-)

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...