söndag, december 12, 2010

Special-EFIT.

Lördag 11 december var det dags för den årliga julfesten. Jag utmanade Nini till en special-EFIT, på hennes blogg kan ni se hennes resultat... och här kommer mitt:

8.30 steg jag upp och tog genast itu med städningen. Här får toalett nummer ett sig en välbehövlig omgång.


När jag 9.30 gav toalett nummer två motsvarande behandling fick jag kelsjukt sällskap.


Eftersom det vankades julfest på kvällen så fick julkrubban tillfälligt färdigställas med Jesus, Maria, Josef och de två vise männen. Ja den tredje är ju puts väck... Här var klockan ungefär 10.30.


Halv tolv samlade jag ihop alla hår-attiraljer som låg utspridda överallt.


12.30 var jag igång med dukningen inför festen.


Det där var så jobbigt att jag fick ta mig en liten vilostund. Simon fotograferade mig kl 13.30.


Mat måste man ju ha och vid halv tre var jag ungefär halvfärdig med det projektet.


15.30 insåg jag att detta burret skulle behöva sig en rejäl tvätt.


Sagt och gjort! Halv fem var jag nyhårtvättad, nyduschad och uppfräschad.


Halv sex var klockan här och det var dags att värma glöggen. Just in time, för de första gästerna kom strax därpå.


Vid halv sju dök de sista gästerna upp efter mycket möda och stort besvär med strulande bilar. Men, bättre sent än aldrig ;-)


19.30 ville denna lille söte tomtenisse bli fotograferad. Såklart!


20.30 närmade sig min julkluring slutet och om lagen svarat rätt på många frågor så fick de veta att svaret på kluringen skulle finnas under Jesus mamma. Därav intresset för krubban plötsligt :-)


21.30 var det lekdags igen, närmare bestämt klappleken. Här närmar sig den sitt slut och det verkade vara vääääldigt roligt att öppna paket.


22.30 var tomten lite i hatten, eller i luvan...


Halv tolv på natten fick mina ben vila i långväga gästen Lailas knä. Hjärtat ingick i klappleken för övrigt.


Och det där hjärtat blev Simon så förtjust i att Tobbe, som fick det i sitt paket, gav det till honom. Hygglo! Men här sisådär kvart över tolv på natten var det inte mycket med honom och sängen kallade. Ja sängen kallade för oss andra också. Så här tog EFITen slut! Men fler foton kommer snart ;-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...