lördag, juni 06, 2009

Man har inte roligare än man gör sig.

Det gäller även på Tysklandsfärjan. Men tänk så mycket man kan roa sig med en liten fulsöt älg.....



Sveriges nationaldag idag, och för oss sydsvenskar finns det väl få saker som är så typiskt svenskt som en dagstripp till Tyskland för att inhandla diverse alkoholhaltiga drycker? Nej just det. Vi hedrar det genomsvenska vi!

Jodå, visst katten dricker vi betydligt mer alkohol nu än vi gjort om vi inte kunnat storhandla vin och öl till betydligt lägre priser än på Systembolaget. Att försöka förneka det vore bara dumt. Klart som korvspad att vi gör det. Men eftersom vi inte har problem att hantera drickandet så gör det liksom inget ;-)

I alla fall, äta måste man ju också. Här är det ostbulle och Smirnoff Ice. Fullkomligt normalt förmiddagsmellanmål.


Den som vill vara hälsosam, eller den som är vegan, väljer jordgubbar.


I egenskap av dagens chaufför stiftade jag bekantskap med denna alkoholfria variant av mousserande rosévin. Drickbart men inte mycket mer.


Och detta var vår utsikt på vägen hem. Bästa bordet av alla.



När vi kört av båten på hemmaplan igen så fick vi för första gången på år och dag växla några ord med tullen..
Herr tullare:
- Hej, har ni något att deklarera?
Jag:
- Nej.
Herr tullare:
- Och var har ni varit?
En stunds tystnad.... vad menar han? Det ser han väl?? ;-)
Jag:
- Ehhm... Tyskland.
Herr tullare:
- Jaså Tyskland. OK, hejdå!
Undrar vad han sagt om jag svarat.... Koala Lumpur.

1 kommentar:

´Tina´ i Malmö sa...

Hej, vill bara säga att jag saknar ditt bloggande.Hoppas du & familjen är okej.Sommarhälsningar
T i M

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...