lördag, maj 02, 2009

EFIT fredag 1 maj.

Min EFIT 1 maj börjar vid 9-snåret när jag bläddrar igenom några tatueringstidningar för inspiration.


Simon ska på kalas, så klockan 10 plockar jag fram lite kläder åt honom. Det finns inte mycket helt och rent att välja mellan, tvättkorgen är full.


Så när Peter lämnar Simon på kalaset klockan 11 sätter jag igång med tvätten.


Blomhylla på altanen blev skohylla, hur gick det till? Men tja, det får väl vara så. Hellre det än att skorna står mitt i dörröppningen. Klockan är 12.


Klockan är 13, dags för lunch.... eller nåt....


Klockan 14 är Simon hemkommen från kalaset med godispåse, ballong och inbjudan till ytterligare ett kalas. 4 kompisar ska ha kalas i Maj månad, men 2 av dem är snälla nog att ha sitt kalas tillsammans ;-)


När klockan är 15 tänker jag ta foto på Simon och hans kompis som nyss lekte här. Men se de hann minsann omlokalisera sig hem till kompisen istället...


Klockan är 16 och jag sorterar i pappershögarna. Herregud vad vi samlar på oss... tacka sjutton för att det inte får plats någon bil i vårt garage.


En timme senare, mer sopsortering av det mer avslöjande slaget. Vinflaskor, ölburkar och glassförpackningar ;-) *visslar oskyldigt*


Klockan är sex på kvällen och jag sopsorterar vidare. Här har jag kommit till återvinningsstationen och ska börja tömma bilen.


Strax före klockan sju ska jag bli lite pantad också....


Så äntligen lite ordentlig mat i magen, rester från gårdagen. Klockan är 20.


Tvättsortering klockan 21. Sååååååååååååååå tråååååååååååååååkigt. Varför kan inte tvätten vika sig själv och hoppa på rätt plats på egen hand?


Min belöning klockan 22: äppelpaj!


Lite L.A Ink med fantastiska Kat von D klockan 23 innan det är dags att sova.

1 kommentar:

Dammråttan sa...

Tack för inblicken i din dag! Men jag är helt övertygad om att du samlade alltihop till din EFIT-dag, VA VA!!? Erkänn nu! Så där duktig kan ingen vara på en ledig dag bara sådär ;) Vad menar du, att jag utgår från mig själv och att jag inte är standard? Hrmf!

Vad fina kläder Simon hade på kalaset. Härligt när man kan gå sommarklädd!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...