torsdag, december 01, 2022

Men NU måste det väl ändå ...

 ... ha hänt nåt sedan senast?

Jo det har det faktiskt. Jag har haft covid-19 t ex för några veckor sedan. Japp den jäkeln hittade mig till slut via sonen och sen till maken samtidigt som mig. Dag 2 och 3 med feber en bit över 39 var jobbigast, efter en knapp vecka var jag tillfrisknad från själva coviden men återhämtningen pågår fortfarande. Där spelar MEn antagligen in rätt rejält för det var definitivt en ansträngning för kroppen. Men jag känner mig ändå lindrigt drabbad, det var som en ordentlig influensa men inga andningsbesvär eller såna grejer och både smak- och doftsinnena var intakta.

Jag är i alla fall glad att jag inte fick det veckan senare för då hade adventsmyset vi hade nu i helgen inte blivit av. Nu löste det sig och trots visst manfall p g a dubbelbokning resp. sent påkommet jobb-behov blev det en himla trevlig kväll med mycket skratt, mycket lek (främst för de andra då, jag är bossen!) och mycket musik. 










































Är detta det enda som hänt då? Näe mitt liv är mer spännande än så såklart 😉. Bl a har jag behövt prova på att snåla mycket med en av mina mediciner då de varit restnoterade och via det insett att de faktiskt gör rejäl nytta för mig, inget dåligt som inte för något dåligt med sig? Jag har haft ett bra besök idag hos min nye läkare och mina farhågor att bli ifrågasatt eller inte förstådd kunde snabbt blåsas bort. Jag har fått uppleva snö, en hel dag minsann! 

Maken som fyllt nåt så ojämnt som 53 har firats så smått och gratulerades med biljetter till en julkonsert nästkommande helg. Eller biljetten står på mig, han får följa med som min ledsagare. Snällt va? 😀 

Hälsomässigt har jag haft några dippar, utöver under och efter coviden så även efter en jobbig resa till Tyskland med pappa i oktober. Katamaranen mellan Ystad och Sassnitz slutade trafikera den linjen och ska från våren gå från Trelleborg istället och då det också var slutet på säsongen och Bordershopen hade utförsäljning så kostade resan bara 1€. Men det var ingen bekväm resa, det var rörigt och gungigt och mycket intryck. Jag mådde rejält dåligt efteråt, men nu vet jag det! Och jag lär inte bli någon högfrekvent resenär med det fartyget framöver om man säger så. Men i övrigt så är ju hösten min tid, ja och vintern med om det blir nån, så på så sätt har det varit bra.

Det är väl vad jag kommer på nu. 

Idag är det ju 1 december och det blir en kalender här i bloggen även i år. Men det finns en gräns för hur många gånger man kan upprepa info om glögg, polkagrisar och granar i olika varianter 😅 så i år kommer fokus att ligga på julmusiken. Vi ses i första luckan! 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...