söndag, december 04, 2022

Lucka 3.

En av de nyare jullåtarna som jag gillar är denna. Underneath the tree med Kelly Clarkson från 2013. Hon är för övrigt en av mina absoluta favoritssångerskor och hon har bara blivit bättre och bättre sen hon vann American Idol 2002. 



Många jullåtar är ju lugna stämningsfulla saker och de flesta med mer fart i har tydliga inslag av skoj eller ironi. Men här är allt välbalanserat tycker jag, och Kelly är som sagt grymt bra. 

Uppmärksamma läsare noterar att ur led är tiden. Igår var jag dels rätt kass och dels stod födelsedagsfirande av pappa på schemat så det orkades inte med nån lucka då. Shit happens, bättre sent än aldrig och lite sånt där. Men jag ska försöka hamna i fas igen. 

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...