onsdag, maj 09, 2018

Uppladdning inför kvällens nöjen pågår.

Och uppladdning innebär i detta fallet vila, och undvikande av sol och värme (utöver när jag flyttar vattenspridaren). Och när jag ändå sitter här kan jag väl lägga in gårdagens EFIT.


Strax före kl 8 vaknade jag och av en slump kikade jag in på EFIT-sidan och såg att det var dags igen! Så passande.

Klockan 9 tänkte jag ladda hem mina biljetter så jag kunde skriva ut dem, loggade in där jag trodde att de fanns och möttes av detta ... Inga biljetter!! 😱 Men jag kan lugna er, det löste sig.

Kl 10 var jag kvar i sängen och kikade ut på solen som jag tänkte undvika hela dagen. Nej, det blev inte så. Ursäkta mig då.


Klockan 11 började jag förbereda dagens middag.

Och på tal om middag så lade jag sen in påminnelser om dagens resterande måltider i min telefon, tro det eller ej men jag kan glömma bort att äta och då blir jag i stället aldeles för hungrig på kvällen.

Och därefter åt jag lunch. Plockade fram en färsburgare ur frysen och åt med vitlöksfrästa grönsaker. Enkelt och gott.


Jag undvek som sagt inte solen helt, men jag kollade i alla fall in vad sol-appen gav för råd 😉 kl 14.

Strax efter kl tre var det dags att äta igen. Smaksatt veg. "färskost" på tomatskivor resp. fröknäcke.

Därefter vilade jag igen, inomhus. Kollandes på lite ishockey.

Vid fem invigdes mina nya träningstights. Och de gick att gå med i alla fall 👍 .

Så vid sex var det dags för middag i form av tacosallad och den intogs nere vid havet. Fridfullt och vackert.

Efter att ha njutit av utsikten ett tag åkte jag sen till bowlinghallen för att studera folk bakifrån i stället. Ja när de spelade alltså. Här en stilstudie av han jag delar morgontidning med. Nej, vänta, vi har ingen morgontidning. Hmm, han jag delar TV-abonnemang med då.

Klockan åtta blev det en närbild på klubbens ordförande i stället när han stod och babblade med kassören och sekreteraren. Ni med vass blick kanske ser att det är samme snubbe som på föregående foto.

Kl 21 började ESC-semifinalen, då satt jag i bilen utanför ICAMaxi och spanade spekulationerna.

Kl 22 varjag i säng igen och såg ett par bidrag, här Österrikes tror jag

Sen var det slut för denna gång! Nu är det dags för mig att börja så smått att samla ihop mina pinaler, äta ett litet mellanmål och göra mig i ordning för avfärd mot Malmö. Mer om aftonen lär återfinnas i bloggen framöver.

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...