söndag, januari 27, 2013

Även jag lever. Hjälpligt.

Trött är ett för lindrigt ord, både när det gäller knoppen och när det gäller kroppen. Det börjar liksom ta ut sin rätt att jag både jobbar och studerar, och samtidigt har en del att dra i gällande sonen och hans skolgång. Om veckan bara hade haft 8 dagar och dygnen typ 30 h, men inte inneburit mer arbetstid, så hade jag nog fixat det fint, kan nån ordna det?

Eftersom jag lämnade in mina senaste examinationsuppgifter i tisdags fast det inte var deadline förrän i fredags ;-) och dessutom bestämt mig för att INTE bry mig om nästa delkurs alls förrän typ på måndag så har helgen i alla fall erbjudit lite avkoppling. Lite "finare" mysmiddag och efterföljande spelande (Geni och sån't) med maken i fredags. Fika på sta'n för mig och sonen igår tillsammans med Sandra och därefter en eftermiddagslur ;-). Tacos, äpplekaka och småprat med grannarna igår kväll. Och så bowlingmatch idag som väl inte direkt är avkopplande men eftersom vi vann så var det rätt kul i alla fall :-)


Ett drinktips såhär en söndagskväll kanske? Jo, blanda 1 del Jeltzin Strawberry och 1 del gin med 2 delar vardera av ananasjuice och apelsinjuice. Servera väl kyld. Inte i för stora glas, och var inte för törstig ;-) för då dricker du lätt för mycket.














Jag hade faktiskt tänkt roa er lite med en favorit i repris, ett kul videoklipp. Men jag har inte lyckats hitta det rätta, det bästa, det roligaste. Och eftersom jag bara nöjer med mig det bästa så blir det inget klipp alls idag. Men en liten bild kanske? Med titeln "Om du behöver kyla ner dig lite där bak" :-D
från skyltat.se

Jaja, ni får faktiskt tänka till lite och kolla noga ;-)

Nä jag bör nog krypa till kojs nu. Den där tröttheten lindras liksom inte direkt av sömnbrist och imorgon är det bra om jag är nåt sånär klar i skallen. En ny kollega ska nämligen starta sin karriär på min arbetsplats med att ha en stängning ihop med mig. Åh stackars grabben vet inte vad som väntar honom ;-)

Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...