söndag, december 02, 2012

Och NU blir det bildbloggande!

Det har liksom hänt stora saker här i helgen, förrutom det där som har med magsjukan att göra (och det tänker jag INTE lägga upp foton på!). 
- Det har hänt lussekattsbak, med mig som receptgivare och sufflör och pojkarna som bagare. 
- Det har hänt att första snön har kommit, tjohoo! 
- Och det har hänt att det blivit 1:a advent till slut. 
Samtliga 3 saker är ju klockrena Kodak Moments.

Jag börjar med lussekattsbaket. Eller katt och katt... det blev mest en massa andra former. Så, lussebullar då. Och vi körde med receptet från SVTs morgonprogram förra helgen, där man bl a jäser bullarna i ett "jässkåp" i ugnen (kokande vatten i en långpanna, ugnen avstängd eller lägsta möjliga temp), gräddar dem snabbt på hög värme och sen penslar _efteråt_. Det hade jag faktiskt aldrig hört talas om, tydligen ska de bli mindre torra. Och än så länge är de definitivt inte torra i alla fall...

Och här hemma är som sagt tänd adventsbelysning bannlyst före 1 advent så traditionsenligt var det levande ljus även i fönstren som gällde.

Simon har även roat sig med att se filmerna från när han var liten (mindre) plutt. Oj vad det där känns längesen...


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...