onsdag, oktober 24, 2012

Dubbelt upp...

... kan vara bra ibland. Som nu när ena näsborren är igenmurad, jag har lock för ena örat och har hostat upp ena lungan. Då är det bra att man har två av de där grejerna. Tyvärr har jag bara ett huvud, och när det har ställt in mottagligheten för plugg på nivå noll så har jag inget i reserv att plocka fram. Jag lovar, inte ett enda ord av det jag läst har fastnat idag. Jo bokens titel och författarens efternamn i o f s, men inget ur innehållet. Absolut inget. 

Och till helgen blir det inte mycket pluggande, för på lördag ska jag minsann på Rockmässan! Och bl a ta foto ihop med min stora tonårsidol, Mike Tramp :-) Snubben spelar aukustiskt på mässan också, men tyvärr så sent så att jag missar det. Men hans photo-session tänker jag inte missa om det så krävs ett slagsmål eller att jag lägger av världens äggmök så folket skingrar sig.
http://www.rockmassan.se/wp-content/uploads/banner2012_240x120.jpg

Förrutom att tafsas på Mike så ska det kollas på kläder och skivor och grejer. Och på tal om kläder så vete fasen vad jag ska ha på mig. Nåt rockigt (döööh!) men VAD? En sak är i alla fall säker, det blir INTE dagens hemmapluggoutfit:

I en pluggpaus blev det en tripp till frissan för att fixa utväxten och klippa topparna. Nu klantade jag ju till håret förra månaden, minns nån Gullefjun?, och när jag nu ska återgå till "bara" slingor så innebär det att jag fortfarande har en utväxt som syns men den är inte lika markant som innan och sen blir det liksom mjukare och mjukare efter hand...








På tal om hårfärg då, jag har fortsatt att använda silvershampo vid ca varannan tvätt även efter att frissan fick bort det värsta gula. Och nu efter att jag varit hos frissan och hon använt djuprengörande schampo som tagit bort alla rester av silvergrejen så syns verkligen skillnad. Med silvershampo: "kallare" ljusare färg. Utan: varmare gulare/guldigare. Visst ser ni?
MED SILVERSHAMPOO

UTAN SILVERSHAMPOO
Och ännu mer på tal om hår, det är synd att man inte kan raka/snagga och sen direkt dagen efter få tillbaka håret. För just på lördag vore en sidecut cool tror jag ;-) men jag vill inte ha det så alltid. Bara ibland...
LITEN ANING OM HUR EN SIDECUT KUNNAT SE UT
Ytterligare på tal om hår ;-) Mike Tramp då och nu:



1 kommentar:

Sjörövarn sa...

Snygga bilder. Men gå i hemmapluggoutfiten... Mike kommer aldrig att glömma dig... Han ser ju bra ut ff. Påminner om Jacob i The Poodles men ser farligare ut! Kläm lite från mig med. Själv ska jag på hokuspokusmässa!

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...