söndag, november 25, 2018

Igår var det inte bara ...

... 27 år sedan Freddie Mercury, och även Eric Carr (trummis i Kiss), gick bort. Det var också 62 år sedan T-Centralen i Stockholm invigdes, 20 år sedan Metallica släppte sitt coveralbum Garage Inc. samt seriemördaren Ted Bundys födelsedag (upplyftande info, inte sant?). Det var också 1 månad kvar till julafton! Det ni, det visste ni inte va? 😊

Min omgivning önskar det nog ganska ofta och jag själv önskar det lite då och då: att jag vore lite mindre principfast. Det skulle underlätta emellanåt, bland annat nu inför advent. Egentligen borde jag p g a min hälsosituation fixa lite adventande pö om pö under typ en vecka så att allt är klart i tid men utan att det blivit för mycket på samma dag för mig. Men jag har liksom sträckt mig utanför min comfort zone redan i och med att det ska vara klart redan på fredag i år eftersom vi har gäster på lördag och Peter är borta på dagen då och inte kunnat hjälpa mig, att sätta/ställa/hänga saker på plats tidigare än så känns tokigt.

Men, jag har i alla fall börjat förbereda! Fixa med staken med fyra ljus och den för datumljuset, bestämt vilka saker som ska finnas var o s v och fått ut det övriga i garaget igen. Den utebelysning som Peter ansvarar för är redan på plats, den syns liksom ändå inte när den inte är tänd så det är okej 😉, och jag själv ska fixa ett par slingor till där ute redan i början av veckan (som sagt, de syns inte när de inte är tända om man inte går nära och inspekterar). Förberedandet innebär att matbordet i vardagsrummet just nu är belamrat med saker, så jag försöker att inte titta in i den hörnan 😉.

Julmusik spelas inte heller förrän adventspyntningen är igång, på riktigt alltså. Men spellistan måste ju kunna förberedas ... kanske ...

Jag gjorde faktiskt första julmaten igår också! När jag fick potatis över då jag gjorde gratäng så svängde jag ihop och frös in en liten men naggande god Johanssons Frestelse som ska utgöra en del av av mitt julbord. Så skulle jag inte orka göra en endaste grej till har jag åtminstone något att äta 😋.

På tal om utebelysning, jag försökte få Peter att fixa detta men han sa nej. But why???


Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...