fredag, februari 20, 2015

Den där Murphy...

... kan väl ta och kamma sig!
Efter en vecka med ganska bra nätter vad gäller sonens sömn och makens snarkningar så borde jag vara ganska utvilad. Men icke, nehejdå, då ska i stället en enerverande rethosta förstöra min nattsömn. Håhå jaja... Men, det finns som vanligt de som har det värre och som skulle ge vad som helst för att kunna snitta på ca 4 h/natt så jag ska väl vara tyst.

Förresten: Nobelpriset i medicin till den som kan göra en effektiv, biverkningsfri och icke-äcklig medicin mot just torr rethosta! Om jag får bestämma. Vilket jag tyvärr inte lär få...

Syster Claus, min date på vårdcentralen, och hans sjuksköterskeelev Jennifer (tror jag) gav mig två huvudtips för att lyckas bli kry. Nummer 1 var: stanna hemma och vila! Men det är tyvärr inget alternativ just nu (har i o f s VABat en del i veckan vilket är lite lugnt för kroppen, dock ej för knoppen). Nummer 2 var: drick varm dryck! Och DET har jag lyckats lyda idag. Både varm choklad och Irish Coffee har jag lyckats få i mig. Jag tror det var så'nt de menade...


Imorron ska jag FÖRSÖKA komma ihåg den första EFITen på länge. Alltså Ett Foto I Timmen. Men jag vågar inte lova något, minnet kan svika mig. Igen... Ang EFIT, läs mer här: www.ettfotoitimmen.se 




Inga kommentarer:

Nr 4 av "5 av varje - Rockiga bidrag i Melodifestivalen och ESC".

 Jag får väl bli klar med detta ämnet nu när vi går in i adventstiden och det snart är jul 😉. Wig Wam bildades i Halden i Norge 2001, men ...